zaterdag 25 oktober 2014

Jetteke van Lexmond geeft stijladvies in Bijenkorf Rotterdam

Jetteke van Lexmond geeft stijladvies in Bijenkorf Rotterdam

Styliste Jetteke van Lexmond geeft zaterdag modetips aan het winkelend publiek in de Bijenkorf in Rotterdam. "Iedere vrouw heeft sterke punten die geaccentueerd kunnen worden."
"Als ik iemand ga kleden, kijk ik altijd eerst wie er voor me staat. Ieder lichaamstype heeft plus- en minpunten waarmee rekening kan worden gehouden", zegt de styliste tegen NU.nl. 
De zus van Lieke van Lexmond staat vanaf 11:00 uur in het warenhuis bij de pop-up store van het Britse modemerk Bastyan. Het label, dat sinds begin 2013 wordt geleid door Ian Galvin en Victoria Snepp, is van plan uit te breiden naar Nederland. Bastyan opent tot aan kerst verschillende tijdelijke winkels in de Bijenkorf in Rotterdam, Den Haag en Amsterdam.
"Bijzonder aan deze collectie vind ik de materiaalkeuze. Het is niet alleen geschikt voor slanke vrouwen, er is juist rekening gehouden met dames met een wat vrouwelijker lijf", stelt Van Lexmond. 

Planning

De styliste wil als tip meegeven om altijd te kijken wat de planning van de dag is, voordat de kledingkeuze wordt gemaakt. "Ik kleed me altijd naar de gelegenheid. Als ik overdag weg ga op de fiets, draag ik geen rok, maar een fijne jeans. Als ik ’s avonds dan een chique gelegenheid heb, vind ik het wel heerlijk om mezelf op te dirken. Met een paar goede schoenen komt iedere outfit beter tot zijn recht."
Volgens de styliste kunnen Nederlanders in vergelijking met andere landen nog veel leren wat betreft kledingkeuzes. "Soms schrik ik best hoe verslonst sommige Nederlanders de straat op gaan. We zijn veel te praktisch ingesteld."
"In zuidelijke landen ligt de lat veel hoger", vervolgt ze. "De mannen in Italië gaan de straten op in een 3-delig pak, inclusief gepoetste schoenen en een verzorgd kapsel. Die mensen halen alles eruit wat erin zit. Fantastisch vind ik dat."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten