vrijdag 24 oktober 2014

Halle Berry lanceert lingeriecollectie

Halle Berry lanceert lingeriecollectie

De 48-jarige actrice Halle Berry blaast het Franse lingerielabel Scandale nieuw leven in. Ze ontwierp een tiendelige collectie lingerie voor het label, die te koop is bij de Amerikaanse modeketen Target.
Dat schrijft Style.com.
Berry ontdekte het ruim tachtig jaar oude label toen ze met haar man, acteur Olivier Martinez, aan het winkelen was in Parijs. Ze besloot het label nieuw leven in te blazen en kocht 50 procent van het bedrijf.   
"Ik wilde eigenaar van een merk zijn en niet alleen mijn naam aan een collectie geven", zegt de actrice. "Dat was een belangrijke stap voor mij als ondernemer."

Schandalig

Scandale werd in 1932 opgericht door de textielontwerper Robert Perrier, die voornamelijk corsetten en kousen maakte. Toen hij een nieuwe stof in handen kreeg maakte hij een nieuwe type ondergoed dat veel lichter en fragieler was. Zijn assistent noemde het kledingstuk "schandalig", waarmee het label geboren was.  
Alhoewel de lingerie van Scandale tot nu toe alleen op kleine schaal werd verkocht in Frankrijk, heeft Berry besloten het merk toegankelijker te maken. Haar nieuwe collectie is bijvoorbeeld ook te koop bij de Amerikaanse winkelketen Target.
"We hebben het merk aangepast", zegt Berry. "Maar we hebben de Parijse stijl behouden." 

Sexy

"Vrouwen willen zich sexy en mooi voelen", zegt Berry over haar nieuwe collectie. "Ze willen ondergoed dat functioneel is, maar er ook mooi uitziet. Ik hou van lingerie, het is altijd belangrijk voor me geweest. Deze collectie is dan ook belangrijk voor me."
De collectie is vanaf 27 oktober te koop in de filialen en de webshop van Target.
bron: vrouwonline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten